L'indissolubilità del matrimonio tra ili principio e la contemporaneità

Članak je objavljen zajedno s prof. dr. sc. Ivanom Bodrožićem i prof. dr. sc. Mladenom Parlovom, u: Zbornik radova Focus on Family and Education (Edited by Elżbieta Osewska), Crkva u svijetu, Split, 2016., 37-68.

Jedno od osjetljivijih i aktualnijih pitanja u suvremenomu društvu i u Crkvi jest tema braka i obitelji. Crkva se u pastoralu suočava s novim pojavama na koje treba autentično, u duhu evanđelja, odgovoriti i dati jasne integralne i eklezijalne smjernice. Na površinu su isplivale mnoge nejasnoće, dvojbe, sučeljavanja te različito poimanje gorućih izazova, kao što su nerazrješivost braka, primanje sakramenata rastavljenih, homoseksualne veze, itd. Autori se s tim izravno suočavaju i otvoreno o tomu s teološko-pastoralnoga te duhovno-odgojnoga vida raspravljaju. Prvotno analiziraju društveno-kulturne okolnosti i propituju ispravnost teološko-pastoralne impostacije s obzirom na nerazrješivost braka i pričest rastavljenih. Kroz patrološku prizmu analiziraju poimanje prve Crkve i crkvenih otaca vodeći brigu o kontinuitetu crkvenoga nauka i kulturnoga konteksta. U osvit XIV. Ordinary General Assembly of the Synod of Bishop na temu: The Vocation and Mission of the Family in the Church and the Contemporary World predočuju različita mišljenja suvremenih teologa i crkvenoga učiteljstva da bi u zaključku ponudili neke pastoralne duhovno-odgojne smjernice.

 

Riassunto

Una delle questioni più delicate e attuali della società odierna e della Chiesa è il tema del matrimonio e della famiglia. In tale contesto la pastorale della Chiesa si incontra con dei nuovi fenomeni ai quali deve rispondere e proporre autentiche norme nello spirito del Vangelo. Sulla superficie sono emerse molte imprecisioni, dubbi, confronti, nonché diversa comprensione delle sfide scuotenti quali ad esempio: l’insolubilità del matrimonio, la possibilità di ricevere i sacramenti per coloro che si sono separati e risposati, le unioni omosessuali, ecc. Gli autori se ne occupano direttamente e ne discutono apertamente dal punto di vista della teologia pastorale. Prima di tutto analizzano le circostanze socio-culturali e indagano la correttezza dell’impostazione teologico-pastorale riguardo l’insolubilità del matrimonio e la comunione dei divorziati e risposati. In tal senso analizzano anche la posizione della Chiesa antica e dei santi padri tenendo in conto la continuità della dottrina ecclesiastica e del contesto culturale. Sullo sfondo della XIV Assemblea generale ordinaria sul tema: La vocazione e la missione della famiglia nella Chiesa e nel mondo contemporaneo mettono in evidenza anche i pareri diversi e contrastanti dei teologi contemporanei e del Magistero della Chiesa per tirarne valide conclusione e proporne direttive pastorali.